EXPRESSIÓ PICTÒRICA

Per pintar amb llibertat !

 

Es tracta de despertar i desenvolupar el joc de pintar !

 

ORÍGENS DEL TALLER D'EXPRESSIÓ PICTÒRICA

 

El taller d'expressió pictòrica es focalitza en la proposta d'un marc de treball que es va originar finalitzada la segona guerra mundial, on el pedagog Arno Stern, va començar treballant amb un grup d'orfes de guerra jueus.

Per atzar, els va posar a pintar oferint un entorn que estimulava el procés de joc creador.

 

 

METODOLOGIA I QUADRE DEL TALLER:


El quadre proposat està concebut segons las regles següents:

  

  • Invitació a la iniciativa creadora espontània, abstinència de judici i d’interpretació per part de l’animador del taller, protecció de les produccions contra apropiacions exteriors.
  • Les produccions personals es queden al taller per la duració del contracte que uneix als participants a la vida del taller. Les produccions són inalienables.
  • Un temps de paraula segueix cada sessió del taller per permetre als participants clarificar l’experiència viscuda del seu compromís dins de l’experiència creadora.

 

 PRINCIPIS DE L’ANIMACIÓ:

 

  • L’animació d’aquest taller es tradueix, principalment en el manteniment de les condicions positives de l’entorn amb la finalitat d’estimular un procés de joc creador al qual cadascun aprèn a desfer-se dels prejudicis morals o estètics; a l’igual que les dependències pedagògiques i tècniques.

 

  • El quadre està concebut per aportar als participants un clima de seguretat i de confiança en les seves pròpies sensibilitats; un sentiment de respecte de les seves produccions i l’afavoriment de la concentració sobre el procés creador que no pas de la pròpia creació en si mateixa.

 

  • Aquest taller no té un enfocament artístic. Es tracta de despertar i desenvolupar en cada participant un estat de llibertat i de realitat, condicions propicies per a concebre un autèntic treball de Formulació.                                    

La Formulació

 

La Formulació és un fenomen universal descobert i estudiat per Arno Stern entre 1950 i 1980.

La humanitat sempre ha utilitzat dibuixos per a comunicar-se amb els altres però existeix una funció primària del traç que no té cap intenció de comunicar – un traç totalment alliberat de la necessitat de ser entès per un receptor.

 

Es tracta d’un desenvolupament natural i programat amb lleis pròpies, Universals.

No depèn de les influències externes.

Cada persona, siguin quines siguin les seves condicions socials, culturals o climàtiques, utilitza els mateixos traços.

 

La capacitat de traçar depèn de les habilitats motores. A continuació, es desenvolupen d'acord amb un procés programat i no, com alguns han pensat, gràcies a les observacions que el nen fa del seu entorn.

 

El traç no és portador d’un missatge, és un traç on el seu descobriment aporta un gran plaer a la persona que el deixa néixer.

Aquest traç, nascut d’una impulsió espontània no pertany a l’art, però a la Formulació.